måndag, juni 01, 2009

ANIMAL PLANET in da` house!





En helt vanlig morgon...
Vaknade, hörde konstiga ljud utanför, drack kaffe, kollade mailen, hörde konstiga ljud utanför -IGEN, duschade, åt frulle, konstiga ljud... och sen gick jag ut!
...åkte alltså ner i hissen, klev ut porten..och på gräsmattan...
MITT FRAMFÖR HUSET:
EN JÄKLA ELEFANT!!!
EN STOR, JÄKLA DROMEDAR!!!
EN UTROLIGT, FUL...fast gullig...eh..LAMA!!!
Massor med kameler, kossor, hästar, Yakoxer..och jag vet inte vad!!!

Välkommen till MIN värld: SAVANNEN!

Undrar...det är vanlig hyfs att plocka upp hundbajs i sånna små, svarta påsar!
ELEFANTBAJS tar man väl i svarta plastsäckar...
FÖR DOM TÄNKER VÄL PLOCKA UPP EFTER SIG???
Mysigt att sola på gräsmattan sen annars...NOT!!!

4 kommentarer:

  1. Men du...jag trodde bara det var en av dina kusiner som skulle bo hos dig... Oj, oj förstår du har fullt up!

    SvaraRadera
  2. Så är det i förrorten!
    (Om nu Solna är en förort!)
    Det kallas öppen innvandring, och at aktivt mottarbeta segregering...det sista nya är att alla skall få ha med sig sina husdjur, så dom känner sig välkomna!
    Jag har t.ex en klubbad sälunge uppspikat på väggen i vardagsrummet!

    SvaraRadera
  3. Dæven, rene circuset utenfor jo, fikk du klappet noen av de søte små???

    SvaraRadera
  4. MEH!!! Det er jo VILDDYR!!! Ikkenikke klappe, man kan miste hånden! Nåja...Den vite ullige klappet jeg selvfølgelig...og elefantisen, ja, også kamelen eller dromedaren eller hva det var...men INGEN MER...LIVSFARLIG! Haha!

    SvaraRadera