lördag, juni 27, 2009

Konstigt!

Måste säga att det är kusligt många som hört av sig för att:

1) Informera om att Michael Jackson är död...
2) Berätta att dom är i CHOCK och att dom har svårt att fatta denna TRAGEDI!
3) ...Fråga om jag är lessen!

EH...
???

1) -Det FINNS tidningar här...och jag KAN läsa!
-Det finns TV här oxå, och nu när jag (ofrivillig)
betalar min tv-licens,
så tittar jag faktiskt på dumburken, ibland!
(Det samma går för RADIO...)

2) ...och VARFÖR i HE### är man i CHOCK???
Did you not see it coming?
Knäppa snubben...dom senaste 15-20 åren har det väl inte precis varit som om karriären har åkt spikrakt UPPÅT, inte...?
Jag kan inte påstå att det jag kommer minnas honom för den sista tiden är hans MUSIKALISKA innovativa innlägg, tyvärr!
Snarare för hans stämpel som P.S.P.S.
(Psykisk Störd Pedofil Snuskis)...TYVÄRR!

3) ...om jag är lessen?
Vad menas?
MJ var ett musikikon. Han var en stor idol.
Han var banbrytande, nyskapande och han var ett kreativt GENI!
HAN VAR!!!

...Hans musik, därimot -är tidlös, och kommer säkertligen att leva 4ever!
Han är VÅR generations ELVIS!

...så nej, jag är inte förvånad över att han är död!
Jag är inte "lessen"...
Det är ingen TRAGEDI...fast hans LIV, dom sista åren speciellt, var en tragedi!

Men nu -nu kan vi njuta av hans fantastiska bidrag till musikhistorien: Hans HÄNGIVENHET -till musiken, hans ENGAGEMANG...(fortfarandes pratar jag om musiken), hans låtar, hans musikvideos, hans underbara MOVES och hans utroliga BEAT!!!

Låt oss minnas honom för den POPKUNGEN han VAR!!!
The KING of POP!
Vi bugar oss i dammet från din Moonwalk och bländas i glittret från din (ena)handske!

5 kommentarer:

  1. Så du vet om att han är död? En tragedi!!! är du lessen?

    SvaraRadera
  2. Fan va du skriver bra!

    SvaraRadera
  3. Dumburken, beste ordet jeg har hørt på lenge
    mawe

    SvaraRadera
  4. Hihi..
    Ja, det er dagens "svenskalektion".. LoL!
    På svensk heter TV dumburken..eller BURDE hete det ihvertfall!
    DE tror jo at toalett heter "brusefotölj" på norsk...
    :)

    SvaraRadera