måndag, juni 29, 2009

Fjäriln vingad syns på Haga!

JEPP!!! Mysigt...
Jag har varit i Hagaparken idag, minsann! Vid Trädgårdscafét!
ÅH, va underbart!
Sommar, sol, vackra blommor, grönt gräs - och glass att köpa, ME GILLA!!!
Först några smått tråkiga, fast dock så obligatoriska,
"Titta va vackert-kort":






Jag vart (självklart) törstig direkt då vi kom dit, så jag forsökte öppna denna innbydande dörren:

Fast den var stängd??!
Det hadde faktiskt varit lättare att ta sig in i en 13-årig mormonertjej, på alteret i huvudtemplet, mitt i staden Sion!
Gandalf kunde stått där och skrikigt "Thou shalt not pass", för inte gick det att få upp den, inte!

Nehe...vi provar väl lyckan bakom nästa dörr dårrå.

Va???
VÄLKOMMEN till TROPISK REGNSKOG?
Skulle inte TRO det, nej...
DET ÄR 30 PLUSS UTE!
Det måste va FEL på dom som betalar för att gå in dit nu...seriöst?!!

Hm...då tar vi den här dörren istället, tack!
Dörr nummer...3 blir det, för den som räknar!
Tadaaaa: Köpaglassochkalldricka-dörren!


Vi åt lunch där...
En stor smarrig macka åt jag!
Det va MUMS, så jag glömda ta kort INNAN jag ätit upp den!
Fast såhär såg tallriken ut efteråt...utan macka:

...Sen kom jag på att det är VIKTIGT att äta grönsaker, så då skyndade jag att äta en tomat:


Det fanns några riktigt konstiga...konstgrejer där!
Roliga att titta på iallafall...
En tjockis:

En långis:
...med nytt vitt scarfes! Snyggt!

...och tillslut en: "Åh, men inte skall väl JAG, inte/Ursäkta att jag finns till/Nenene, jag INSISTERAR: gå du före mig i kön!"
(Den måste vara svensk...)


Dom höll på att vattna i trädgården...med sånna superroliga vattenkanonsprutor!
Då var jag tvungen att "råka" ställa mig där under...och "råkade" bli lite svalkandes blöt i värmen! AHHHH...

På en gång kom det genast tre millioner snorungar som OCKSÅ ville stå under spruten, så jag fick flytta på mig! Aldrig får man ha riktigt kul! HMPF!
(Tycker verkligen föräldrar av idag verkar vara slappa och att dom har rätt dårlig KOLL på sina skrikiga unger! Skärp er!!!)

Sen hittade jag NEMO:

..och hans pappa:


...och sen var dagen slut, och solen gick ner!
Nästa gång kan vi ta med picknik och sitta på gräset under träden och äta ihop med alla myror och bajskorvar!
Det är också nåt mysigt man måste passa på att göra på sommaren! JEPP!!!

6 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en bra dag! Lite förvånad att du vågade äta den där tomaten...Inget konstigt hände i alla fall hoppas jag;)

    SvaraRadera
  2. Hahaahahahahahahaahhaaaaa! Du är för underbar. Tack!!!!!!

    SvaraRadera
  3. AK: ja, EN tomat går bra så...och en har jag inte så många..eh...kulor som kan svälla upp! ASG!!!

    Anonym: Ja, visst ÄR jag!!! Helledussen...
    Eh, tack för vad????

    SvaraRadera
  4. Den där var riktigt bra. Fem av FEM möjliga! ha en skön och varm vecka nu:-)

    SvaraRadera
  5. ...??tråkiga bilder ????

    Du är så j**** bra på bilder & layout !!

    Neo

    SvaraRadera
  6. Tack-knackelack!
    Jag tänkte det kanske var tråkigt för andra att titta på...men kul att det gillas :)

    SvaraRadera