tisdag, juni 16, 2009

INTE middag!

Idag har jag jobbat...EFTER jobbet! Det suger...FETT!!! Jag är i något slags opphöjd tillstånd just nu! Så otrolig trött att det är som jag precis har skjutit ett uppåtjack!
Oavsätt...som "tack" för att jag faktskt ställde upp och jobbade, skulle jag få MIDDAG!
M.I.D.D.A.G!
Snällt, fast faktiskt det MINSTA man kan begära -tycker jag nog!

Som sagt...det var middag jag ville ha!
Det här fick jag:



Kallt ris, kall fisk, med sjögräs runt!
MUMS FILLIBABBA? VA GOTT??!!! NOT!!!!

Joddå, jag gillar sushi...det ÄR gott! Men när man är riktigt hungrig och trött och less och frusen...då vill jag ha...
Oh, I don`t know...KÖTT!!!!
Något som tar lii-iiite längre tid än 20 min. att äta...något man INTE sköljer ner med TE som smakar handtvål!
Dom där asiatiska generna funkar inte på just den punkten, tyvärr!

IBLAND är det som sagt gott att äta sushi.
Man känner sig både sund, estetisk korrekt -och lite härlig dekadent..kort sagt, "cool" där man panikartad och vrålhungrig petar runt med två träpinnar och forsöker unnvika få splintar i fingrarna när man kniper åt för hårt för att inte tappa risklumpjä### i soyasåsen!
Allt medan man jobbar stenhårt på att utstråla: Vaddå? Pinnar? No biggie -I`m van...som f##!

Ja, och sunt och sunt? Att dom häller 2 kg socker i riset så det klibbar ordentlig, se DET glömmer dom informera om...

Skit samma...det var bara det! Hoppas ni läser det här, ni snåla JÄKLAR!!!
Tack så MYCKET för maten...

3 kommentarer:

  1. Välbekomme, gumman! Vi skall annars samlas och grilla och supa som fan i helgen, du får komma och stilla din kött(lust) då!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack :) Klart ni ska! Danskar brukar inte va snåpna på drickan, har jag fått erfara...eh...stön!!!! Ses sen...

    SvaraRadera
  3. Oj...ser att det är kvällen på min blogg! bäst jag går o lägger mig -BUMS!!! Knäppklockan....

    SvaraRadera