lördag, juni 06, 2009

Långt, men jag är upprörd!!!

Var ute igår...på krogen! Det är ju kul, som oftast! Inte igår, inte...tyvärr!
Det var jag och min kompis som skulle ta ett par drinkar. Min kompis är trevlig, jag gillar verkligen henne! Vi träffas allt för sällan, som det oftas blir med kompisar som man verkligen gillar umgås med...konstigt nog! Fast igår...
Vi träffades, och min kompis hade med sig en kompis, jag kallar henne "S"... En helt vanlig tjej. "Hejhej! Trevligt att träffas", hälsar jag...som jag brukar göra...och sen beställde vi i baren. Vi satt och pratade som man gör här i sverige när man träffar nya männeskor: "Jaha...vart bor du? Är du från Stockholm? Vad jobbar du med...?"
Bredvid oss satt det ett gäng glada killar! Efter ett tag började dom skåla och småprata med oss. Dom var trevliga, som sagt, så jag och min kompis svarade... Sen ville dom bjuda på en dricka...och sen ville dom sitta vid samma bord... Vi skrattade och hadde roligt...tyckte jag! S blev tystare och tystare..och tystare...
Efter någon timme var killarna tvungna att gå... "Tack, och hejdå! Vi blir kompisar på FaceBook..."

När dom gått, frågar jag S. lite försiktigt: "...Va` tyst du blev...är det nåt fel...?"

Upprörd svarar hon: " Ja...varför pratade du med dom?!! Nu tror ju dom att du vill LIGGA med dom!!!"

"Eh...nej", sa jag. "VARFÖR DET??? Dom var ju jätteschyssta..."

" Ja, sånt gillar inte jag! ...om JAG skulle prata med alla killar som flörtar med mig på krogen...usch!"

"...Men...men...dom var ju helt normala, glada och trevliga! Dom ville inte alls ligga med oss...eller var fulla och dräggliga! ...och nu har man ju kanske fått några kompisar...det är det enda!"

Då svarar männskan: " Ja, MEN JAG HAR NOG MED VÄNNER! JAG BEHÖVER INGA FLERA!"

Sällan blir jag tyst...fast det här var helt SJUKT!!! Va F## menar hon????

" Ja, jag har kommit upp i en ålder, där jag nu känner att jag har dom vänner jag behöver!"

SÅ FRÅN NU...OCH UT RESTEN AV LIVET, SKALL HON ALDRIG LÄRA KÄNNA NÅGON FLERA MÄNNSKOR, ELLER??? ALDRIG?!!!!

Klockan var bara 23.00, fast jag hade fått nog...
Jag gick hem.
Kände mig lite lessen, och trött! Lite oförstående och dum...
Hur kan det bli så fel? Hur kan man vara så....fel? Eller...?
Är det jag som är fel...?
Hoppas inte det!
Hoppas VERKLIGEN!!!

10 kommentarer:

  1. Nei, det er IKKE du som har feil!!!!!!!!
    For en sneversynt fordomsfull liten .... av en Svenskef..n!

    SvaraRadera
  2. TAKK! :) Jeg visste det...HA!!!
    ...Jo, litt lei meg ble jeg faktiskt...men mer for at det finns mennesker som tenker sånn! Utrolig...men sant!

    SvaraRadera
  3. Kul tjej det verkar vara det där. Men han som väntade utanför porten förra fredagen skrev nog samma sak om mig i sin blogg, tror du inte? Tråkig brud som inte alls ville träffa nya "vänner"...

    SvaraRadera
  4. ASG! Den bloggen vill jag läsa...vicka kommentarer man skulle kunda skriva...
    ...och varför VILLE du inte bli kompis? Främmande, stora, svarta männ utanför porten, mitt i natten, i mörket...Ja, UNDRAR varför? Varför, I ask you???

    SvaraRadera
  5. För att jag är svensk och tråkig kanske! Hade huvudvärk...hmm....nej kommer inte på nå bra svar. Han såg väldigt förvånad ut i alla fall. Vad hade han förväntat sig?

    SvaraRadera
  6. ...att bli bjuden in på te och skorpor med ost!
    Helt galet konstigt! Fast du kunde ju ha låtit honom bli FBkompis iaffall...stackaren!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. SLUTA ta BORT kommentarer på lilla Rosa! Hon blir ju för fan lessen, fatta!!!!

    SvaraRadera
  9. En del svenskar kan verka vara lite dryga och präktiga. Kanske dom är rädda för mänskliga kontakter och vill hålla andra människor på avstånd. Man kan ju fundera över vad som hänt i deras förflutna som fått dom att bli såna. Men tills dom själva valt att reda ut sina egna problems så är det deras val och deras problem att dom inte väljer att skaffa fler vänner. Eftersom hon pratade med dig så gillade hon ju dig =). Det verkar vara trevliga killar på krogen som är hennes problem....

    SvaraRadera
  10. ...Ja för jag tänkte iaf INTE ligga med henne!!!! Tråkigt at (behöva) ha ett sånt "problem"...Jaja, JAG behöver ju inte umgås med mnskan mera!
    :)

    SvaraRadera