onsdag, juni 24, 2009

Ökad trivsel på jobbet -ETT TAG!

Jorrå, sånt här är ju trevligt:


Fruktkorg, småkakor, godisskålar...
Dom flesta har det...ETT TAG!
Någon eldsjäl fixar och ordnar, handlar och beställer...och sen är det då tänkt att ALLA skall ta det man vill ha...och sen BETALA!
Vicken strålandes ide, tycker alla...ETT TAG!
Den förste veckan fungerar det jättebra! Folk fikar och myser och alla betalar för sig, precis som det skall vara!
-ETT TAG!!!
Sen...
Sen händer nåt...

Scenario 1:
Någon är sugen...fast har inte växel! Ajdå...
"Nåja, jag tar -och sen så växlar jag någon stans och lägger tillbaka pengar...!"

Scenario 2:
"Jag har inga pengar med idag...jag betalar imorgon...jag LOVAR!"

Scenario 3:
"JAG vill ha frukt...fast det finns ju inte...men ghu va jag är sugen...hm...då tar jag choklad, fast då det inte ALLS är det jag vill ha -så tänker jag inte betala! Den som sköter det här får minsann se till att skärpa sig!"

Scenario 4:
"Hm! Ingen ser mig...."

...så tillslut dyker den obligatoriska Post-It lappen upp med utropstäcken och uppmaningar:

Märk dock...
Det strategiska "Lilla Hjärtat i Hörnet" som säger:
"Vi är då inte ARGA på varandra här..och inte vill vi BESKYLLA någon för något! Nenenene....det här är mera en pytte-pytte...pytte liten PÅMINNELSE...typ!"


I just den här lilla myslådan gillade jag oxå denna lappen:

Titta på bilden av hela lådan igen och berätta sen för mig precis VAD som är GI sortimentet -i alla prislägen! Med TRE utropstäcken!!!

3 kommentarer:

  1. Nu är bloggen uppe på nivå igen :)) 10 points !
    Bravissimo bella !!

    ....väldigt små sweets, på nå't sätt förstår jag nallarna ;)

    Neo ( fan igen )

    SvaraRadera
  2. Precis sådär har vi det på mitt jobb. Fruktkorg! Haha :-)

    SvaraRadera
  3. JEPP...och just när DU blir sugen finns enbart dom sunkiga, äckliga biterna kvar! :)

    SvaraRadera