söndag, juli 05, 2009

Who are you...who-who...?

TIPS! Innan man börjar läsa:
Tryck PLAY -och låt sen denna utsökt PROMINENTA låt rocka i bakgrunnen!




Pratade med en nära vän för ett litet tag sen!
En norrman...på telefonen!
Han sa något som gjorde mig lite...tankefull, kände jag.

Han har jobbat stenhårt (???) det senaste året på att "hitta sig själv"...typ!
Lite väl flummigt för mig, fast det han menar (tror jag) är att han på något sätt har *definerat* sig själv...

Lite: "Nuskalljagsägadigvemjagär-i ett ord"
Eller: "Vem är jag...jo, jag ÄR -och därför är jag..."
Osv...osv...osv..

(Jajaja -väl och bra! Kul för dig, det...grattis!)

Fast sen, då vi sa HADET och lade på...så började jag alltså fundera...

..och fundera och fundera...och dricka te...och fundera...och hänga tvätt..och fundera...hmmmm!

Vem är JAG då...i ett ord?

Jag funderade och funderade och tillslut nu då, så sitter jag här...
-med en lite dårlig smak i munnen...där..ytterst på tungan!
BLÄH!
Lite som när man har slickat på ett mynt!

Ja, jag går ju inte precis runt och slickar på så jä### många mynt, fast det är ju ett vanligt sätt att beskriva en "känsla"...eller...?

Va? Jasså? Inte?
Tänk det trodde jag...hm...konstigt att det är sånna skillnader mellom våra två nordiska språk!
Ja, svenskan och norskan alltså...
NORGE och SVERIGE!
Dessa två!
Norge-Sverige/Sverige-Norge...
Två av våra -OH, så vackra, nordiska länder, som delar så många gränsmil...
Hur kan det blivit så...?
För VISSA ord är ju rätt lika -ja, rent ut LIKADANA...medan andra...
HELT TOTALT OLIKA!!!
Spännade, eller hur?
Eller...?
...
...

Anywho...who-who..
(Nu forsöker jag bara att undvika emnet, märker jag..förlåt!
Jag skall skärpa mig!)

Emnet är: Vem är jag?

VEM...
ÄR...
JAG???


Der har du frågan...och jag har en dårlig smak i munnen för att jag tror mig ha hittat svaret!

Nerrå...
Jag MISSgillar inte vad jag kom fram till...fast jag vet inte hur BRA det är heller...
Det är lite halva-halva!
Halva ordet är bra...halva är...inte fullt så bra!

Fast nu skall jag inte dra ut på det mera...

Dessutom så är jag egentligen STOLT!!!
Stolt...för jag har nämligen hittat MITT svaret på denna SVÅRA universiella, filosofiskt populärt debbaterade och smärre extensiella frågan -som fortfarandes förbyllar lärde män (och kvinnor) och som det så förtvivlat tvistas om...

Jag har hittat svaret...!!!

JAG ÄR...
*trumvirvel och brassband*

...HOLD I DIG, FÖR NU JÄKLAR KOMMER DEN:

EN HUMORSLAMPA!

6 kommentarer:

  1. Å, HERREJÄ**** VA DU ÄR ROLIG!!!! VA FAN!!!AAAAAAAAAAAAAAAA...
    HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA:-)
    StIL

    SvaraRadera
  2. Humorslampa? Hva er det da???
    /CH

    SvaraRadera
  3. MEH, ååå...
    HVA er det du ikke forstår?
    JEG...det er MEG!!! JEG er en humorslampa/e..
    Dokk ikke akkurat nå...akkurat nå er jeg bare IRRITERT!!! Prøv å forstå da, prøv...
    DET ER HUMOR!!!

    SvaraRadera
  4. ...sorry! Det der ble ALT for strengt! Elsker deg!!! KOOOOOS :)

    SvaraRadera
  5. Va varre för te?

    SvaraRadera
  6. ...men hold nå GODT kjeften på deg!!!!
    Dust! :))))

    SvaraRadera