tisdag, juli 07, 2009

Mjukmedel, eller inte....

Jag hatar TvättStugePoliser!!!
T.S.P!

H.A.T.A.R dom!
...Det är et hårt ord, det där med att hata, som man med allt för mycke lättja använder i tid och otid...fast det skiter jag i!
JAG HATAR DOM!

...INTE GILLAS!!!!
Hör ni det??? Ni dårer...som står där utanför dörren in till tvättstugan, som om ni är någonslags sunkig version av en sur och gnälla ST.PETER, med makten att välja vem som FÅR, och än viktigare, INTE FÅR tillstånd att vandra genom Pärleporten och kliva in i en
"Grumme, för att vi bryr oss om miljön" -doftandes, mjukgörande HIMMELSK Nirvana!!!

NEWSFLASH:
Det är INTE upp till er om jag skall ha rena kläder eller inte!!!

Jag lämnar ALLTID tvättsugan så som "...jag vill hitta den..."
För jag VET att: "...min mamma jobbar INTE här!"

VEM kom förresten på dom där URLÖJLIGA meningarna, satte sig vid datorn, letade upp en "trevlig, men endå en allvarlig och superseriös nuskojarjaginte"-font, printade ut TVÅ exemplarer av skiten...letade fram tejperullen, gick ner till tvättstugan...
(Med riktig bestämda steg, är jag säker på...) tittade sig runt där nere: Vart blir det BÄST att hänge upp dom, monne...vart SYNS dom ordentligt!
....Och sen, sen klistrar dom upp EN lappjäkel på innsidan av tvättsugedörren, och den andra på UTSIDAN???
Hur ser det UT i huvvudet på sånna?

GET A LIFE!!!!

Dom kan inte ha sett reklamerna, dom där...
Det skall vara UNDERBART att tvätta!!!
Det skall vara mild sommaräng, öppet hav...gula citroner och/eller äppelblommor!

Det skall INTE vara en sur tant,
som BLÄNGER på lilla mig, och lite "ut i luften" säger:
"-Jahaaaaa...nu har JAG (!!!) städat efter mig iallafall...för man VIL JU LÄMNA TVÄTTSUGAN I DEN SKICK SOM MAN HITTAR DEN...."

Min mamma är i Norge...och hon skulle FNYSA av er stupiditeter och petitesser och sen skulle hon VISST tvätta min kläder!

Så DET så!!!

(Jag skulle kunda ta en bild på tvättSUGElappen och posta här..fast jag vågar inte gå ner igen! T.S.P kanske är kvar...)

P.S Lilla Mamma, jeg elsker deg!!!

8 kommentarer:

  1. Tvättstugepoliser är nog ganska allmänt hatade - utom av sig själva. :)

    Klart du gärna får komma tillbaka till min blogg! Blir bara glad när jag hör att folk gillar den! :)

    Kram Tobias

    SvaraRadera
  2. Kul med tvättstugor! I alla fall när man kan gå förbi, glutta in, tjuvlyssna lite och sen gå upp till sig och tvätta i sin egen... Me like!

    SvaraRadera
  3. Jo...jag ska nog börja tvätta ENBART i min egen! Fast jag har inget sånnt där stort TORKSKÅP, bara en tummlare... Om man tummlar, då tappar man lite av den där nytvättade kännslan! FINNS inget skönare än att lägga sig i nytvättade sängkläder...som jag skall nu! Tjinx o go`natt!!! :)

    SvaraRadera
  4. Och torkställning duger inte heller då eller? Du sover BARA i torkskåpstorkade sängkläder? Jo, jo fint ska det vara!

    SvaraRadera
  5. En numera pensionerad kollega är TSP där han bor. Var rätt kul att höra hur han berättade om dom lata och slarviga människorna som bodde i hans hus och hur han arbetade på frivillig basis(han satt varken i styrelsen eller var gårdskarl men i praktiken skötte han om en hel del eftersom både styrelsen och gårdskarlen var dryga latmaskar enligt honom) på att få pli på dom boende och hålla ordning på huset. Vi tyckte synd om hans grannar =)

    SvaraRadera
  6. AK: Tänk att det ska va det, ja! Va trorru? HMPF!

    D74: HA! Ja, han där måste bo i MITT hus, tror jag nog helt bestämd! Orka hålla på...jaja, vi har alla våra hobbys och sysslor!
    :)

    SvaraRadera
  7. Tobias: Jo, så är det nog! Klart jag kommer tillbaka och tittar ibland! Kramkram :)

    SvaraRadera