måndag, juli 06, 2009

PASSION...

Jag gögglade "Lilla Rosa"!

...Varför?
Jomeh...
Åee, det är ju det jag kallar min blogg:
"Lilla Rosa!"
Det är hans smeknamn!!!
....???
NÄMMEN SLUTA NU!
....!!!
PFFF! Det kan jag VISST det!
Jag kan VISST kalla en *HAN* för Lilla Rosa!
Är man norsk...då FÅR man, så det så!

Iallafall! (Hmpf!)
Jag gögglade och då kom det bland annat upp...

Hos Sv.Wikipedia.org:

"Rosa (färg)
Rosa (italienska, adjektivisering av ros), även skär (svenska, ”ren”), färg, ljus variant av röd.
Rosa står som symbol för kärlek och ömhet, inte lika passionerat som rött.
Det är en vanlig färg på barnkläder för flickor."


...och för dom som efter denna utförliga beskrivning runt emnet ROSA, mot all förmodan FORTFARANDES inte fattar hur det ser ut, fanns det även en passande
VISUELL BESKRIVNING:


That`s it!
Det var allt! Inget mer...
Jag LOVAR! Det var/är allt det står på hela sidan...
3 FUTTIGA meningar och en bild.
Man kan alltid lita på WIKIPEDIA, minsann!

Okej, låt GÅ DÅ...
Det här med att min blogg är en rätt vanlig färg
på barnkläder FÖR FLICKOR...
(HA! In your face, Stureplan!)
Jaja, se DET kan jag väl svälja kanske...
Fast att den inte skall vara lika passionerat som RÖTT???!!!

För HE#### DÄR GÅR GRÄNSEN!!!!!!

För personligen så tycker jag att bilden på den där superläckra, sizzling,
HOT of the HOTTEST Fiat Pandan som, eh... tydligen (?) illustrerade bäst vad färgen rosa är...
Den OSAR då PASSION!!!
Den SKRIKER då tydligt: "TA MIG...NU! HÅRT!!!"

Eller hur? VISST!!!
Ja, jag SÄGER bara, asså!
...MORR!

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. .....Rosa är camouflage-färg i ryska arme'n, det säger allt...Röda rosor ( & små rosa blommer ) = gradering av färger enligt norsk (!!) signaturleksikon från 2007.Sorry, annars har bloggposterna på den senaste tiden varit 10:or av 10 möjliga.

    SvaraRadera
  3. ... senaste neo:b-posten visar tydligt hur den rosa färgen har en mycket militär karaktär~ knappast passionerat:)Sorry igen!

    SvaraRadera
  4. Neo: Nje...Rosa kanske bara är en HOT färg här i bloggvärlden...? Så måste det vara, tror jag nog...helt bestämt! :) Jag får kolla upp det där...haha!

    Leif: VISST ÄR (!!!) DET?
    Min är "OseriöstTrams-Rosa"...
    Joddå, det är OXÅ en färg! :)

    SvaraRadera
  5. Fin bil. Ska skaffa en sån. :)
    /Sara

    SvaraRadera
  6. WEEEE!!! SARA läser min blogg!!! TAAAACK! ...och hon har även fattat de här med att ID sig själva i kommentarene!!! GILLAS!!!!
    Ses snart va? Dricka ROSA DJINKISAR!!!!
    KRAM :)

    SvaraRadera