fredag, juli 10, 2009

Vill du ha nåt? Loka, Ipren? Sympati...?

Ibland, när jag sitter med någon och det inte pratas om något spesiellt, typ...kan jag säga, lite sånn BY THE WAY...ut i luften:
"Usch, jag mår illa..."
("Usch, jag har ont i huvvudet..." -kan också funka!)

GENAST får man ju ett svar som t.ex: "Nä, meh! Åh, stackars...GÖR du?!!"

Grejen är att jag inte HAR ont eller mår illa...inte ALLS!
Det är bara skönt att få lite uppmärksamhet...medkänsla, lite välförtjänad empati i vardagen!
Man behöver det ibland...vem gör inte det?
...och det här är MITT sätt att få det!

Jag sa det nyss t.ex...

Såhär gick det:

Jag: "Usch...jag mår faktiskt lite illa känner jag..."

Svar: "Ojdå...GÖR du? Kom det plötsligt nu eller...?"

Jag: (Lite svävandes) "MMMja..."

Svar: "...Men vill du ta en paus? Lägga dig ner lite...vila?"

Jag: (Lite skamsen...) "Njee, det går nog bra...."

Svar: "Nejdå...vi tar en paus...kolla här, du kan lägga dig på soffan! Jag skall ta bort lite grejer så kan du lägga upp fötterna också...Det är inga kul att må illa! STACKARS dig!!!"

Jag: (Börjar känna mig en lilla smula obekväm...ja, jag börjar faktisk MÅ lite illa...PÅ RIKTIGT!)
"Nerrå, nerrå! Det går bra...jag klarar mig! Jag kanske skall dricka lite vatten bara..."

Svar: "Ja, fast vattnet i kranen här är så äckligt...jag springer ut och handlar en flaska till dig! Kanske med kolsyra i...det brukar hjälpa ibland! Gillar du det? Vill du ha med någon smak? Citron? Eller bara neutral...?"

Jag: (...med PANIK i rösten! *Herregud då, människa! Jobbar du på att bli en slags modern Moder Theresa...ny Ghandi????*)
"NEJDÅ! DET ÄR LUGNT!!! VERKLIGEN...!!!"

Svar: "Alltså...det är INGA problem! Det finns ju 7-11 runt kvartalet! Jag skall bara ta på mig skorna....."

Jag: (HYSTERISK nu!)
"NÄMMEN SLUTA!!! JAG MÅR FAKTISKT BÄTTRE...Faktiskt mår jag nog helt BRA nu, om jag känner efter!!!)

Svaret kommer JÄ### TORRT! Utan skymf av varken empati eller sympati, konstigt nog:
"TÄNKER det, ja! Den där har du kört med förut, serru...och du mår inte alls dårligt när du säger det! Jag VET nog!!! Så nu jobbar vi vidare, tycker jag..."

MEH!!!!

(Jag glömde kanske att säga...man får inte göra det FÖR OFTA, det här...TYDLIGEN...)

7 kommentarer:

  1. Så! Nu är länken fixad! =) Vet du vad du skulle behöva? Kaffe och socker. Du verkar så dämpad. =P Det var grymt ironiskt från min sida ;D

    SvaraRadera
  2. Tja du fick ju uppmärksamhet =)

    SvaraRadera
  3. Anonym, som jag vet vem är:
    Busted??? Va PRATARRU` om??? Aj, nu fick jag ont i hivvidet...faktiskt! :)

    SvaraRadera
  4. HUVVUDET, menar jag...

    SvaraRadera
  5. Gonza: *Springer hysteriskt runt i cirklar, med armarna viftandes högt över huvvudet -medan jag OAVBRUTT låter såhär: WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. D74: HA! Mission accomplished!
    Ja, eller hur..eh...för det var ju som sagt EGENTLGEN bara det jag ville, men det gick ju ..sådär tyvärr! Nåja, ALLT kan väl kanske inte gå presis som man planerat..hm...
    Fast nu fick jag ju MASSOR med UNDERBAR uppmärksamhet HÄR istället! MMMM-najs! :)

    SvaraRadera