fredag, juli 03, 2009

Nangijalas murer brister!

"Harmoni...with a twist!!!"

Jag köpte en stor påse körsbär!
Körsbär är gott- GILLAS!

Kom hem...och tvättade av dom, lade dom i en skål...och ställde sen in dom i kylen!
(Det skall vara KALLA körsbär -mumsfillibab!)

Efter någon timme...fixa kaffe, och sen:
Ut på balkongen med kaffemugg och körsbär!
Lyckan är complett!
Helg-lugnet knackar på dörren...VÄLKOMMEN!

Friden sänker sig...
Man känner hur sinnet tystnar -och själen njuter!
Tankerna svävar...fantasien flöder...
Jag är i Körsbärsdalen!
Nangijalas vindar smeker mitt hår...

Dricker lite kaffe...tar ett körsbär...
Tankspritt spottar jag kärnorna över balkongräcket...AHHH!
Harmoni!

(Nerrå -jag spottar självklart inte kärnorna över räcket!
Va SKULLE föreningen säga....!!!)

Tar en ny näve med körsbär...
Kaffe...körsbär...

Tillbaka i Körsbärsdalen...

...Skymtar jag inte några hästar i fjärran?
Jo, lyssnar man noga, så hör man tydligt hovarnas taktfasta rytmn...
Grim och Fjalar i galopp över ängarna, medan körsbärsbladen virvlar i luften som svala, rosa moln...

ÅH, titta!
Där, vid älven, står den ljuvliga Sofia och väntar med nybakat bröd!
Vita duvor cirklar över huvvudet på mig, och vattnet glittrar i eftermiddagssolen...skall man prova om det biter?
Nyfångad fisk, stekt över öppen eld....


DÅ!!!
Då råkar jag titta ner på det sista körsbäret som jag nyss fiskade upp från skålen...

VAD I SVARTASTE HE#### FÅR MAN SE????!!!!!

EN SNOPP!!!
En skrynklig liten körsbärs-snopp!!!



Ja, här är bildbeviset!
FÖRLÅT mig för den dårliga bildkvaliteten -men jag var för chockad för att fokusera ordentligt!!!



Oh, Bröderna Lejonhjärta -rym!
Rym bort från Körsbärsdalen!
Denna syndens OAS!
Rid hårt, -ni oskuldiga, och se er inte tillbaka....

Rid hårt, och...eller VÄNTA!!!
Rid hårt???
RIDA??? HÅRT??!!!
PÅ....?


Nej, nej! NEJ!!!


Jag tror tyvärr, vår kära Linné måste ha MISSAT något...?

8 kommentarer:

  1. ASG! När skall du skriva en bok?
    Eller en diktsamling? Så JÄVVLA rooooligt :-)

    SvaraRadera
  2. ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

    SvaraRadera
  3. Lille venn: Jeg vil leve en dag i ditt liv! Om en god latter forlenger livet, da kommer både DU og jeg til å leve mye lenger nå! Ha, ha, ha!
    Kos MJ

    SvaraRadera
  4. Live Only 2 Please!!! ASG :)))

    *Telefonen ringer*

    Unnskyld meg...
    -Hm, det er visst Hugh Heffner..lurer på hva han vil??!!!
    Mine bær jobber nemlig ikke utomlands! De er for unge...

    SvaraRadera
  5. Jag fattarinte hur du hittar PÅ allt? Kuliga du! keep it up!!!!!

    SvaraRadera
  6. MEH!!! HITTA på?? JAG???
    Du ser ju dom dokumenterade bildbevisen själv...inte hittar väl JAG på, inte! Skyll på Moder Natur, JAG bara förmedlar mina observationer! HMPF!!!
    :)))

    SvaraRadera
  7. Så in i HÄLLVÄTTES sjukt!!!!!
    GILLAS indeed.
    ASGASGASGASGASG!Kram Q

    SvaraRadera
  8. AAAAAAHHHHHH, HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH...
    OSV.OSV.OSV!!!!!!!!!!
    Pussar StIl

    SvaraRadera