söndag, juli 12, 2009

EIGHT (?) wonders of the world!

Jag HATAR när vissa folk sitter på TV och blir intervjuade
för att dom -å, låt oss säga: sjunger, dansar, spelar teater eller hanterar annat instrument, bara för att ta några exemplar!

Märk också att när jag säger "folk", så betyder det OFTAST människor som är
UNDER 20, och som "plötsligt" har blivit kändis...och då gärna via program som Idol eller Talang!

Nenene, jag hatar inte att dom sitter i TV eller annat media och blir intervjuade...
Det jag hatar, är när dom får frågan:
"Jaha, nu är vi nyfikna...berätta...du är ju så UNG, fast redan så profesionell, säg, när BÖRJADE du egentligen sjunga/dansa/jonglera....?"

Det är nu det (ofta) kommer, det jag hatar!

SVARET!

När människan sitter där, alldeles allvarlig i sitt lilla supersminkade och stylade ansikte (ser alltså SÅ proffsig ut, så...) och säger:
"Nja..haha, fniss... Asså, typ heeeela livet!
Jag har typ, ALLTID sjungit/dansat/jonglerat!
Så länge jag minns..."


STOP the PRESS!!!
VERKLIGEN???

...Men då skulle du väl inte sitta här och bli intervjuad på Gomorron Sverige för att du sjunger/dansar/jonglerar HYFSAT okej???
Skulle du inte då ligga på ett bord i ett laboratorium hos NASA eller nåt?

Jag menar...HELA LIVET??? SÅ LÄNGE DU MINNS???
Det är ju fantastiskt! Revolutionerande!

Hör ni, föräldrar!
Ni som har ett sånt VIDUNDERBARN dreglandes där hemma! En PROTOGÉ av slika dimensioner! Ett barn som slår Mozart med HÄSTLÄNGDER...
Kom igen! Ni får ju ta kontakt med MEDIA!!! Tänk er vicka HEADLINES:

"11 månader, och h*n jonglerar REDAN 8 bollar i luften MEDAN h*n dansar Finsk Tango och lirar ur sig Opera Arier som får dom Tre Tenorerna att låta som dom sjunger på sista verset!"

Sen...sen när detta, världens 8 UNDER sitter och bli intervjuad på TV, i BÄSTA sändetid, -då ska jag resa mig och STÅENDE applådera tills händerna blöder, när blöjbarnet svarar:
"Nja...jag har nog sjungit och dansat och jonglerat hela livet! Så länge jag minns, faktiskt!"

Det LOVAR jag!

4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha!!!!!! KLOCKRENT!!!!
    Sign. /You know who......=)

    SvaraRadera
  2. Note to self: GLÖM ALDRIG LOGGA UR, annars kommenterar jag tydligen mina egna innlägg...
    BRA!
    Haha..HA...NOT!
    Vill inte ens TÄNKA på vad som kunde ha blitt postat här på LILLA ROSA...

    SvaraRadera
  3. Tja för att deras 15 minuter av kändisskap ska kanske bli 20 minuter måste dom ju framhäva hur duktiga dom är, underbarn räknas som nåt positivt i de sammanhanget =)

    SvaraRadera
  4. Usch, jo...fast jag blir endå irriterad! Det låter helknäppt..."Joddå, jag sjöng...LÅNGT innan jag ens pratade!"
    PFFF!

    SvaraRadera