tisdag, juli 14, 2009

Livets unga dagar...en saga blott!


Jaja, plötsligt fattade jag att det är offisciellt:
Tiden har hunnit ikapp mig...
Jag HAR gått och blivit GAMMAL!

Då jag kom hem, hittade jag ett kuvert innanför dörren, och i kuvertet fanns poängsaldot från Vi-mataffären...

Jag öppnar kuvertet, hämtar saxen...OCH KLIPPER UR DEN DÄR BONUSKUPPONGEN PÅ 50:-
..och NENE, det är inte allt!

Sen står jag där, mitt på köksgolvet OCH KÄNNER MIG NÖJD och TILLFREDSTÄLLD över tanken om att jag nu kan gå och handla 2 mjölk och ett bröd GRATIS nästa gång!

OH...MY...GHAT!!!!

(Att jag sen tar bild på kupongen och bloggar om det...se DET är inte för att jag är gammal...det är för att jag är NÖRDIG!
...och STOLT över det!
Så det så...)

Jag avslutar därför detta innlägget om tid och ens eget åldrande...med dom mycket tankfulla, dock visa orden som sto inngraverad, väldigt så passande: I STEN...på golvet vid T-bane perrongen!
Visa ord, som i denna anda talade till mig!
Nötta av Tidens Tand...och SLs städgubbar:

5 kommentarer:

  1. Igår tonåring och idag pensionär. Men borde du inte sitta som klistrad framför tvn nu? Det är visst nån som fyller år.

    SvaraRadera
  2. Lycklig skuttade man till Tven...vad KAN det va för roligheter? VEM fyller år...?
    WTF??!!!
    Hörru...Fullt SÅ gammal är jag INTE!!!! Att jag skall bry mig om det där...Kanske om en 3-4 år dock, vem vet...
    :)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Jo då, jag vet nog att du redan suttit där en bra stund.

    SvaraRadera
  4. Jag tror männskan talar om Vickans FD-firande...
    Fräckt!!! Jag sa jag nog har gått och blivit gammal...inte blivit PENSIONÄR hux flux ...och inte heller har jag fått totalt hjärnsläpp! Tills den dagen då SVT firar MIN FD med konsert och raketer, så VÄGRAR jag titta!!! HMPF!!!!

    SvaraRadera