söndag, maj 24, 2009

HA! Där satt den!


Jag överhörde ett samtal på t-banan idag.
Eller -FORSÖKTE låta BLI att överhöra ett samtal!
För det är inte så att man sitter och lyssnar speciellt NOGA på vad andra pratar om -fast det här samtalet var det en gubbe som förde,
I MOBILTELEFON!
INTE ALLS gick det att unnvika att höra...

Stor gubbe, med keps och en burk Kung starköl:
...
"Jo, men jag gillar inte det! Jag dricker enbart stärköl!"

*paus*

"..Nja..."

*paus*

-Teatralsk suck och stön!

*paus*

"Nej, köper du sånt skit får du för helvete dricka ensam!!!"

*paus*

-Mycket irriterad och med MYCKET bestämd röst:
"NEJ, säger jag ju! NEJ!!!"

*paus*
(Där man kan höra att den han pratar med OXÅ ha höjd sin volym.)

"..men för helvete! Va säger du??? VÄNTA...."

-Tysnad...där han upprörd tittar först på telefonen, sen på oss som sitter runt honom:

"Kan ni FATTA? Hon la PÅ...bara sådär! Fy FAAAAAAN!"

-Han dricker resolut ur burken, och knäpper in ett nummer på mobilen.
Alla i vagnen sitter på nålar och väntar...

Direkt i det ögonblicket någon tydligen svarar, skriker han:

"JA, och du är TJOCK! DET TYCKER VI ALLA HÄR!!!"

Sen slänger han på luren, och tittar sig nöjd runt och skålar och nickar mot oss andra...

SÅ!
Hoppas verkligen hon ÄR tjock, den han pratade med!
Jag gillar inte ljuga, minsann...
Man skall alltid forsöka ha en gnutta sanning i sina öknamn, det "TAR" bättre då!
Det är min filosofi...

4 kommentarer:

  1. Dæven, svensker å mobiltelefoner. Glad jeg er NORSK!! tji-hi

    SvaraRadera
  2. Ha!
    Ja -ikke sant?
    Tenk at de ikke har bedre telefonkultur her...ikke`no rart Ericsson aksjene synker som en stein!
    Han burde jo ha hatt på "SPEAKER"...så vi kunne høre hva som ble sagt i andre enden!
    Spesiellt med tanke på at han brukte oss som referensepunkter etterpå!

    SvaraRadera
  3. Det var iaf lite kul att tjuvlyssna va? ;)
    Igår när jag åkte till jobbet satt jag mitt emot en kille/man som peta näsan och försökte stoppa kråkorna i munnen på ett "osynligt" sätt....Så ÄCKLIGT!!!

    SvaraRadera
  4. MUMS..Nästa gång ska du luta dig fram, och artigt fråga: "Finns det möjlighet att man får smaka lite kanske?"...ASG!!!

    SvaraRadera